Storingen aan het gas- of elektriciteitsnet telefoon 0800-9009 (dag en nacht);
Storingsdienst energiebedrijf Endinet telefoon : 040 - 243 22 22;
Storingen aan de waterleiding Brabant Water, telefoon 073-6838000 (dag en nacht);
Storingen aan de straatverlichting (Endinet/ NRE), telefoon 0800-9009 optie 2;
Klachten over huisvuil of oud papier telefoon: 040- 14 040 optie 9;
Klachten over vergunningen Gemeente VTH telefoon: 040 - 238 6745;
Klachtennummer Openbare Ruimte (gemeente) telefoon: 040- 14 040;
Gebiedscoördinator Centrum Gied Alferink telefoon: 040-2388325
Buurtbrigadier Marja Schuiling mail:marja.schuiling@brabant-zo.politie.nl
Politie telefoon 0900-8844

8 september 2011

24-08-2011 Weblog wethouder Fiers: Halve jurist?

Woensdag 24 augustus 2011

Soms voel ik me net een halve (hele?) jurist. Een wethouder (de naam zegt het al) heeft in het dagelijkse werk heel veel te maken met wet- en regelgeving. Afkomstig uit Den Haag, Europa, maar ook lokale regelgeving. Logisch. Maar soms toch net iets te veel van het goede. Vandaag is zo'n dag. Een hele dag vol met bestemmingsplannen en vergunningen. Wat is de juridische wereld toch complex. Ik ben van mening dat het vast niemands bedoeling kan zijn geweest om onze ruimtelijke ordening zo complex te maken. Sommige dingen zijn (voor normale mensen) echt niet te begrijpen. Vandaag word ik bijgepraat over de rust- en verblijfplaatsen van de gewone grootoorvleermuis (en dat hebben wij allemaal geregeld). Knap, hè?

Mijn boers hebben beide rechten gestuurd. Ik heb steeds gezegd "ik nooit niet". Nu moet ik constateren dat ik (alhoewel ik 't niet gestudeerd heb) in mijn dagelijkse werk meer met juridische zaken bezig ben dan zij nu zijn.... Tsja.


BRON

Geen opmerkingen: