Coffeeshops in Eindhoven staken hun Bob-campagne tegen het rijden onder invloed van softdrugs omdat de Belgische eigenaar van het Bob-logo dreigde met juridische stappen. Bestuurslid Lisa Lankes van de Verenigde Coffeeshops Eindhoven heeft dat donderdag gezegd.
De Eindhovense coffeeshops probeerden hun Groene Bob (Bewust Onbenevelde Bestuurder) nieuw leven in te blazen vanwege de verhoging van de strafmaat voor het rijden onder invloed van drank en drugs. Vorige week kregen de coffeeshops een boze brief van het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid (BIVV) dat de eigenaar en bedenker is van verschillende Bob-merken. De BIVV noemde het onaanvaardbaar dat de coffeeshops profiteren van de bekendheid van het merk.
De Eindhovense coffeeshops vinden het jammer dat het alleen daar om gaat. ,,Het gaat toch om de verkeersveiligheid. Die informatie vind ik veel belangrijker'', reageerde bestuurslid Lankes donderdag. De coffeeshops gaat een nieuwe campagne bedenken, kondigden ze aan.
Bron: ANP BRON
De Eindhovense coffeeshops vinden het jammer dat het alleen daar om gaat. ,,Het gaat toch om de verkeersveiligheid. Die informatie vind ik veel belangrijker'', reageerde bestuurslid Lankes donderdag. De coffeeshops gaat een nieuwe campagne bedenken, kondigden ze aan.
Bron: ANP BRON
Geen opmerkingen:
Een reactie posten