Storingen aan het gas- of elektriciteitsnet telefoon 0800-9009 (dag en nacht);
Storingsdienst energiebedrijf Endinet telefoon : 040 - 243 22 22;
Storingen aan de waterleiding Brabant Water, telefoon 073-6838000 (dag en nacht);
Storingen aan de straatverlichting (Endinet/ NRE), telefoon 0800-9009 optie 2;
Klachten over huisvuil of oud papier telefoon: 040- 14 040 optie 9;
Klachten over vergunningen Gemeente VTH telefoon: 040 - 238 6745;
Klachtennummer Openbare Ruimte (gemeente) telefoon: 040- 14 040;
Gebiedscoördinator Centrum Gied Alferink telefoon: 040-2388325
Buurtbrigadier Marja Schuiling mail:marja.schuiling@brabant-zo.politie.nl
Politie telefoon 0900-8844

7 juni 2013

11 juni 2013 Werkzaamheden met beperkte hinder
















Willemstraat - Kleine Berg -Wilhelminaplein | kabels en leidingen

Hinderklasse Beperkte hinder (5-10 min)

Wanneer De gehele dag van 31-05-2013 t/m 28-06-2013, wacht op startmelding

Soort activiteit Aanleg van Glasvezel, er wordt een gestuurde boring gemaakt t.h.v Willemstraat kruising Vonderweg

Locatieomschrijving Willemstraat, kruising Vonderweg

Gemeente Eindhoven

Download pdf

Objectnummer
863262



GN 04-06-2013 Eindhoven is toe aan nieuw logo

Eindhoven is een merk, en sterk merk. Althans, dat vindt Eindhoven. En dat heeft een sterk logo en strakke huisstijl nodig.
Twee jaar geleden stelde de gemeente een citymarketingstrategie vast met de drie pijlers technologie, design en kennis. De citymarketingorganisatie Eindhoven365, die daaruit is voortgekomen, ging aan de slag om daar invulling aan te geven. Samen met ontwerpbureaus uit de regio boog Eindhoven365 zich over de uitstraling van onze stad. Ze stelden vast dat Eindhoven gebaat is bij een nieuwe energieke huisstijl en logo. Eindhoven is een energiek merk, stelde het projectteam vast.
"Deze nieuwe identiteit laat zien dat Eindhoven barst van de energie. In vele opzichten; zakelijk, recreatief en maatschappelijk. Alle inspanningen om de stad te positioneren als een hotspot van technologie, design en kennis gaan voortaan onder één vlag en mentaliteit", schrijft de gemeente bij de introductie van het nieuwe logo en de nieuwe huisstijl.
Ook de wethouder Joost Helms is enthousiast: "“De gemeente is op veel gebieden niet langer bepalend, maar een partner in de stad. De gemeente sluit aan bij ontwikkelingen in de stad. Een nieuwe huisstijl markeert deze veranderingen en straalt een gevoel van vernieuwing en dynamiek uit."
In tijden van bezuinigingen wil de gemeente de kosten voor de huisstijlwijziging beperkt houden. Het nieuwe logo wordt dan ook geleidelijk ingevoerd, in de loop van een paar jaar. Of in het jargon van de gemeentelijke marketeers: "De invoering van het nieuwe logo in de huisstijl is ook een dynamisch proces."



Nieuw merk citymarketing en stad Eindhoven


Op dinsdag 4 juni 2013 presenteerden citymarketingorganisatie Eindhoven365 en gemeente Eindhoven het nieuwe merk Eindhoven. Eén merk voor citymarketing en de gemeentelijke huisstijl. Voor bezoeker en bewoner, regionaal, nationaal en internationaal. Deze nieuwe identiteit laat zien dat Eindhoven barst van de energie. In vele opzichten; zakelijk, recreatief en maatschappelijk. Alle inspanningen om de stad te positioneren als een hotspot van technologie, design en kennis gaan voortaan onder één vlag en mentaliteit.
 
Eindhoven barst van de energie en laat dat zien
Het nieuwe beeldmerk staat symbool voor de energie van de stad Eindhoven. Peter Kentie, Citymarketeer Eindhoven365, legt uit: “Die energie ontstond in de 19 e eeuw met de bedrijvigheid rondom de Dommel en later in de successen van onder andere Philips en DAF. Ook tegenwoordig barst Eindhoven van de vele technologische en creatieve ontwikkelingen.” Volgens Kentie is dit de energie waarmee Eindhoven op allerlei vlakken een strategische toekomst tegemoet gaat. Met als doel een nog sterkere economie en een prettige, levendige stad.
 
Een unieke samenwerking
Twee jaar geleden heeft gemeente Eindhoven een citymarketingstrategie vastgesteld waarin de drie pijlers technologie, design en kennis leidend zijn. De Eindhovense citymarketingorganisatie Eindhoven365, die daaruit is voortgekomen, heeft als doel om deze strategie te ontwikkelen en te vertalen naar een nieuw merk Eindhoven. Speciaal voor deze opdracht hebben designers, vormgevers en ontwerpbureaus uit de stad als één team geopereerd, het zogenoemde Virtual Design Agency. Een unieke samenwerking die past bij Eindhoven.
 
Eén merk voor stad en gemeente
De gemeentelijke organisatie verandert op allerlei vlakken. “Ze is op veel gebieden niet langer bepalend, maar een partner in de stad. De gemeente sluit aan bij ontwikkelingen in de stad. Een nieuwe huisstijl markeert deze veranderingen en straalt een gevoel van vernieuwing en dynamiek uit”, aldus wethouder Citymarketing Joost Helms. “Onze   interne transformatie, de verandering van de huisstijl, sluit aan bij de vernieuwingen. Onze communicatie uitingen stralen straks eenheid uit. Samen één stad.”
 
Stapsgewijze invoering
Op 4 juni is het merk gepresenteerd door middel van diverse outdoor, online en gedrukte media in Eindhoven. Vanaf dat moment wordt het als marketingmerk van de stad gebruikt om Eindhoven in zijn specifieke en onderscheidende krachten blijvend en eenduidig in de markt te zetten. De invoering van het nieuwe logo in de huisstijl is ook een dynamisch proces. Het beeldmerk is al wel snel zichtbaar op evenementen en bij nieuw te ontwikkelen media zoals advertentiecampagnes en digitale uitingen. De producten van de gemeente zoals papier en bouwborden volgt als een product op is of aan vervanging toe is. Op deze manier probeert de gemeente de kosten te minimaliseren.

DB 04-06-2013 Het nieuwe logo van Eindhoven


 Eindhoven heeft vanaf vandaag een nieuw beeldmerk. Exit diamant en exit slogan 'leading in technology'. Er is nu gekozen voor één beeldmerk dat zowel de huisstijl van de gemeente Eindhoven zal vormen, maar ook (inter)nationaal ingezet kan worden voor citymarketing. "Eindhoven barst van de energie en dat willen we laten zien met dit beeldmerk", zegt directeur Peter Kentie van Eindhoven365.
Het nieuwe merk en bijbehorende logo werden dinsdagochtend gepresenteerd door wethouder Joost Helms en directeur Peter Kentie van citymarketingorganisatie Eindhoven365. Aan de ontwikkeling van het nieuwe beeldmerk is zo’n driekwart jaar gewerkt en het heeft bij elkaar circa 200.000 euro gekost.

Ambitie
“De huidige huisstijl van de gemeente mist dynamiek en straalt niet de ambities uit waar we als stad voor staan”, zegt Joost Helms. “Design is één van de kernwaarden van onze stad en de huidige huisstijl past daar na 15 jaar niet meer bij.” De ambitie van de gemeente is om in 2020 als creatieve innovatieregio een leidende positie in Europa te hebben en wereldwijd een positie in de top 10.

Energie
Deze nieuwe identiteit laat zien dat Eindhoven barst van de energie. In vele opzichten: zakelijk, recreatief en maatschappelijk. Alle inspanningen om de stad te positioneren als een hotspot van technologie, design en kennis gaan voortaan onder één vlag en mentaliteit.

Kracht
Eindhoven is volgens Peter Kentie een van de weinige steden in de wereld “die sterk is in beide hersenhelften”, duidend op zowel de technologische als creatieve kracht van de stad. “Eindhoven is een energieke omgeving die altijd in beweging is. Kijk niet alleen naar de toptechnologische bedrijven als ASML, VDL en FEI, maar ook naar de rappers, skaters en graffiti. Dat zijn twee stromen die elkaar hier op straat tegenkomen.”

Speels
Kentie benadrukt dat het wapen van Eindhoven zal blijven bestaan. Maar daarnaast is er nu dus een beeldmerk geschapen dat helder, eenduidig en speels tegelijk is. Kentie: “Het is een vorm die aanvoelt alsof ie er altijd al geweest is. Het is krachtig en speels en leent zich er heel goed voor om tot leven gebracht te worden in het straatbeeld.”

Veelzijdig
Er kan op ontelbare manieren gevarieerd worden met het nieuwe logo. Voor de huisstijl van de gemeente zijn rood en wit de leidende kleuren, maar voor alle andere denkbare uitingen kan het logo in allerlei kleurstellingen en texturen vormgegeven worden.

Stapsgewijs
Het nieuwe logo zal stapsgewijs ingevoerd worden in het straatbeeld en als huisstijl van de gemeente. Zo zal de gemeente bijvoorbeeld briefpapier, dienstauto’s en uniformen voorzien van het nieuwe logo zodra ze aan vervanging toe zijn. Op deze manier probeert de gemeente de kosten te minimaliseren.

Oproep aan creatieve geesten!
Het nieuwe beeldmerk van Eindhoven is bedoeld om mee te spelen. Dus... laten we gaan spelen! Maak een fotosoep van het nieuwe logo en deel die met ons en met iedereen op Facebook of Twitter of waar dan ook, zodat we een verzameling kunnen maken. Alles mag!

Nieuwsgierig geworden? Op merkeindhoven.nl kun je zien hoe het nieuwe merk Eindhoven in de afgelopen maanden tot stand is gekom



ST040 04-06-213 Nieuw 'merk' Eindhoven gepresenteerd

Eindhoven wil zichzelf beter in de markt zetten en verkopen. De stad krijgt daarom een nieuw merk.


     Nieuw 'merk' Eindhoven gepresenteerd

Dat nieuwe merk wordt vanochtend gepresenteerd door citymarketingorganisatie Eindhoven365 en de gemeente.

In de nieuwe marketingstrategie van de stad worden diverse kenmerken van Eindhoven gebundeld in een symbool met drie liggende vonken boven elkaar. Dat staat symbool voor de energie als drijvende kracht van veel wat er in de stad gebeurt.

Het nieuwe logo komt in de plaats van de diamant, die twintig jaar geleden werd bedacht als symbool voor de toen gewenste samenvoeging van Eindhoven en alle omliggende dorpen. Ook de slogan "Leading in technology" verdwijnt.

Bijzonder aan het nieuwe logo is dat het zowel gebruikt wordt voor marketingdoelen zoals evenementen en de werving van kenniswerkers in het buitenland, maar ook het beeldmerk van de stad wordt. Bijvoobeeld de busjes van gemeentewerken en het briefpapier van de gemeente krijgen over enige tijd het nieuwe logo. Dat gebeurt geleidelijk om zo kosten te besparen.


BRON 

GEM 24-05-2013 Verordening op de raadscommissie die de aanbeveling tot herbenoeming van de burgemeester voorbereidt


Gemeente Eindhoven
Verordening op de raadscommissie die de aanbeveling tot herbenoeming van de burgemeester voorbereidt.
Wetstechnische informatie
Gegevens van de regeling
Overheidsorganisatie
Gemeente Eindhoven
Officiële naam regeling
Verordening op de raadscommissie die de aanbeveling tot herbenoeming van de burgemeester voorbereidt.
Citeertitel
Verordening op de raadscommissie die de aanbeveling tot herbenoeming van de burgemeester voorbereidt.
Vastgesteld door
gemeenteraad
Onderwerp
bestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling
Geen
Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen
Datum inwerking-
treding
Terugwerkende
kracht tot en met
Datum uitwerking-
treding
Betreft
Datum ondertekening
Bron bekendmaking
Kenmerk voorstel
24-05-2013


Nieuwe regeling
21-05-2013
Gemeenteblad 2013, nr. 59
HA13011380
Tekst van de regeling
Intitulé
Verordening op de raadscommissie die de aanbeveling tot herbenoeming van de burgemeester voorbereidt.
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Eindhoven maakt bekend, dat de raad van deze gemeente op 21 mei 2013 heeft vastgesteld:
Artikel 1 Taak
De raadscommissie (hierna: commissie) heeft tot taak de aanbeveling tot herbenoeming van de burgemeester voor te bereiden.
Artikel 2 Samenstelling commissie
  • 1. De commissie bestaat uit 4 leden, te benoemen door en uit de gemeenteraad.
  • 2. De voorzitter van de commissie en de plaatsvervangend voorzitter van de commissie worden door de gemeenteraad bepaald.
  • 3. De commissie kent geen plaatsvervangende leden.
Artikel 3 Ambtelijke ondersteuning
  • 1. De raadsgriffier is secretaris van de commissie.
  • 2.De plaatsvervangend raadsgriffier is plaatsvervangend secretaris van de commissie.
  • 3. De (plaatsvervangend) secretaris geeft ambtelijke ondersteuning aan de commissie.
  • 4. De (plaatsvervangend) secretaris is geen lid van, en heeft geen stemrecht in, de commissie.
Artikel 4 Geheimhouding
  • 1. De vergaderingen van de commissie zijn besloten. Alle stukken van de commissie zijn geheim. Dit wordt op de stukken vermeld.
  • 2. De commissie legt in elke vergadering en elk gesprek, met toepassing van artikel 86 van de Gemeentewet, geheimhouding op over de inhoud van de stukken en het behandelde tijdens de vergadering of het gesprek. De voorzitter van de commissie ziet erop toe dat hieraan wordt voldaan.
  • 3. De geheimhoudingsplicht brengt onder meer mee dat aan raadsleden, die geen zitting (meer) hebben in de commissie, en aan anderen, behoudens het bepaalde in artikel 7, tweede lid en artikel 8 van deze verordening, geen inzage in, of informatie omtrent de inhoud van de stukken of het behandelde ter vergadering of in het gesprek wordt verstrekt.
  • 4. De commissie treft, met inachtneming van de artikelen 6 en 10 van deze verordening, een voorziening met betrekking tot de wijze waarop de geheimhouding blijft gewaarborgd bij het beheer van bescheiden en het voeren van correspondentie.
  • 5. De commissie en de gemeenteraad kunnen de geheimhouding waartoe de Gemeentewet, respectievelijk zullen de geheimhouding waartoe het tweede lid van dit artikel van deze verordening verplicht, niet opheffen.
  • 6. De geheimhoudingsplicht blijft na ontbinding van de commissie van kracht.
  • 7. Het in dit artikel bepaalde is van overeenkomstige toepassing op de (plaatsvervangend) secretaris.
Artikel 5 Vergaderingen
  • 1. De commissie vergadert zo dikwijls als de voorzitter of tenminste 2 leden dit noodzakelijk achten.
  • 2. De voorzitter bepaalt dag, uur en plaats van de vergadering. De voorzitter doet van elke vergadering tenminste vierentwintig uur tevoren aankondiging aan de leden van de commissie, en indien het gesprek met hem plaatsvindt, de burgemeester.
  • 3. De commissie vergadert niet als niet tenminste de helft plus één van het aantal leden aanwezig is.
  • 4. De commissie besluit bij de voorbereiding van een aanbeveling bij meerderheid van uitgebrachte stemmen, waarbij elk lid één stem heeft. Bij het staken van de stemmen over de uit te brengen bevindingen, wordt het nemen van een beslissing uitgesteld tot de volgende vergadering. Is uitstel van de beslissing niet mogelijk of staken de stemmen ook in de volgende vergadering, dan worden geen bevindingen van de commissie, maar de verschillende meningen in het verslag opgenomen. De commissie streeft naar unanimiteit. Het gevoelen van de minderheid wordt desgewenst in het verslag tot uitdrukking gebracht.
Artikel 6 Contactpersoon
  • 1. De voorzitter van de commissie treedt op als contactpersoon.
  • 2. De voorzitter borgt de geheimhouding van alle stukken bestemd voor de commissie en uitgaande van de commissie en draagt zorg voor adequate opberging tot het moment van archivering.
Artikel 7 Informatiebronnen
  • 1. De commissie formuleert de informatiebronnen op basis waarvan zij zich een oordeel vormt over het functioneren van de burgemeester. Deze informatiebronnen maakt zij vooraf kenbaar aan de burgemeester, de gemeenteraad en de commissaris van de Koningin.
  • 2. Alvorens haar verslag van de bevinding aan de gemeenteraad en commissaris van de Koningin te zenden, bespreekt de commissie dit met de burgemeester. Van het gesprek wordt een verslag opgemaakt dat niet openbaar wordt gemaakt.
  • 3. Indien in het in vorige lid bedoelde overleg afspraken worden gemaakt tussen de commissie en de burgemeester over het functioneren van de burgemeester, worden deze in het verslag aan de gemeenteraad vermeld. De commissie zendt het verslag ook aan de burgemeester.
Artikel 8 Verslag
De commissie brengt over haar werkzaamheden ter zake van de voorbereiding van de aanbeveling tot herbenoeming verslag uit aan de gemeenteraad en de commissaris van de Koningin door middel van een verslag van bevindingen. Dit schriftelijke en vertrouwelijke verslag bevat tenminste:
  • a. een weergave van de wijze waarop de commissie haar werkzaamheden heeft verricht;
  • b. een gemotiveerde weergave van de bevindingen van de commissie;
  • c. een opagave of er sprake is van unanimiteit binnen de commissie;
  • d. het verslag van het gesprek met de burgemeester over het conceptverslag van bevindingen en de conceptaanbeveling.
Artikel 9 Ontbinding van de commissie
De commissie is ontbonden met ingang van de dag volgende op die waarop door de minister van BZK aan de gemeenteraad bekend is gemaakt dat de voordracht van de minister van BZK door een Koninklijk besluit is gevolgd.

Artikel 10 Archivering
  • 1. De voorzitter en de secretaris van de commissie dragen er zorg voor dat op het tijdstip bedoeld in artikel 9 alle archiefbescheiden onverwijld in een verzegelde envelop en gerubriceerd als “geheim” worden overgebracht naar de op grond van artikel 31 van de Archiefwet door de gemeenteraad aangewezen archiefbewaarplaats.
  • 2. De voorzitter en de secretaris van de commissie dragen er zorg voor dat van de in het eerste lid bedoelde overbrenging een verklaring van overbrenging als bedoeld in artikel 9 van het Archiefbesluit 1995 wordt opgemaakt. In deze verklaring wordt melding gemaakt van de met toepassing van artikel 15, lid 1 sub a en c, van de Archiefwet 1995 gestelde beperkingen aan de openbaarheid, geldende voor een periode van 75 jaar.
  • 3. De voorzitter en secretaris van de commissie dragen er zorg voor dat alle overige bescheiden en alle kopieën van de in dit artikel bedoelde bescheiden onmiddellijk worden vernietigd.
Artikel 11 Onvoorziene gevallen
In alle gevallen waarin deze verordening dan wel de circulaire niet voorziet, beslist de commissie.

Artikel 12 Inwerkingtreding
Deze verordening treedt in werking met ingang van de dag na bekendmaking.

Eindhoven, 21 mei 2013.

Het college van burgemeester en wethouders van Eindhoven,
, burgemeester.
, secretaris.

Uitgegeven, 23 mei 2013.
Mij bekend,
de gemeentesecretaris van Eindhoven,
mw. drs. P.M. Pistor.

jve/HA13011380

BRON

DB 03-06-2013 Grote stroomstoring in Meerhoven

Onderstaande stroomstoring was rond 22:30 uur ook kort merkbaar in de Bergenbuurt.



Grasrijk en Bosrijk in Meerhoven hebben maandagavond tussen 21.40 uur en 22.25 uur te kampen gehad met een stroomstoring. Een woordvoerder laat aan dichtbij.nl weten dat enkele duizenden huishoudens zonder stroom zaten en spreekt van een grote storing, hoewel de storing 'korter dan gemiddeld' was. 
Over de oorzaak valt nog niks te zeggen, behalve dan dat er waarschijnlijk iets mis is met een verdeelstation in de wijk Meerhoven of dat er ergens tijdens graafwerkzaamheden een kabel kapot getrokken is. Herstel was belangrijker dan het zoeken naar de oorzaak, aldus Endinet. De netbeheerder is ter plaatse. Ook de McDonalds aan de Noord-Brabantlaan had geen elektriciteit.