Storingen aan het gas- of elektriciteitsnet telefoon 0800-9009 (dag en nacht);
Storingsdienst energiebedrijf Endinet telefoon : 040 - 243 22 22;
Storingen aan de waterleiding Brabant Water, telefoon 073-6838000 (dag en nacht);
Storingen aan de straatverlichting (Endinet/ NRE), telefoon 0800-9009 optie 2;
Klachten over huisvuil of oud papier telefoon: 040- 14 040 optie 9;
Klachten over vergunningen Gemeente VTH telefoon: 040 - 238 6745;
Klachtennummer Openbare Ruimte (gemeente) telefoon: 040- 14 040;
Gebiedscoördinator Centrum Gied Alferink telefoon: 040-2388325
Buurtbrigadier Marja Schuiling mail:marja.schuiling@brabant-zo.politie.nl
Politie telefoon 0900-8844

5 oktober 2011

ED 03-10 2011 Raadsvragen niet alleen maar duur....

Naar het schijnt is het stellen van raadsvragen een dure aangelegenheid. Zie daarvoor de discussie elders op deze weblog. Maar raadsvragen kunnen ook nog es krengerige sta-in-de-wegs zijn. Blokkades voor noodzakelijke journalistieke kopij.

Daar liep ik vandaag weer eens tegenaan.

Was op bezoek bij wijkbewoners in Woensel West. Mensen met een koopwoning die hun woongenot en de waarde van hun woning hebben zien kelderen doordat in hun straten steeds meer huizen per kamer verhuurd worden. Bijvoorbeeld aan studenten, Oost-Europese uitzendkrachten en Chinezen.

Nu zit de gemeente daar ook mee in de maag. En dus zijn er het afgelopen jaar onderzoeken, hoorzittingen, raadswerkgroepen en beleidsstukken mee gemoeid geweest. Resultaat: een raadsbesluit waarin staat dat er beter en duidelijker tegen huisjesmelkers en illegale situaties moet worden opgetreden en dat er een loket of meldpunt moet komen waar iedereen met klachten over woonoverlast laagdrempelig terecht kan.

Helaas, helaas, de huiseigenaren van de Morsestraat, Ampèrestraat en Wattstraat (om er maar eens een paar te noenen) hebben nog helemaal niets gemerkt van toegenomen gemeentelijke bemoeienis. Geen huizen die gesloten zijn, of juist opgeknapt, geen boetes voor het niet binnen zetten van kliko's geen afname van het aantal 'voorbijganger-bewoners'.

Wattstraat
(de Wattstraat toen de voortuintjes nog waren aangeharkt en de gordijntjes gewassen)

'En wat ga je nou doen', vroeg de bewoner aan het einde van het gesprek. 'Vragen bij de gemeente hoe het zit', zei ik. En toen zei de bewoner dat hij dat fijn vond en dat Rudy Reker van de LPF hetzelfde ging doen.

En dat betekent dus dat alle lezers nu met mij in de wachtkamer zitten. Want 'de geminte' zwijgt als het graf tegen journalisten, zodra een raadslid over hetzelfde onderwerp vragen heeft gesteld.

Oproep dus aan lezers: stel de vraag eerst aan ons. 1 dagje eerder maar desnoods.

Is trouwens ook veeeeel goedkoper.

Posted by Corrie de on oktober 3, 2011 at 04:21 nm

BRON

ED 04-10-2011 Kentie directeur citymarketing


Peter Kentie wordt per 1 november directeur-bestuurder van de nieuwe citymarketingorganisatie, stichting Eindhoven Marketing, van Eindhoven.

Kentie was bij PSV sinds 2003 manager marketing en media. De overgang van Kentie naar de nieuwe organisatie zat er al een hele tijd aan te komen. In de nieuwe organisatie waar Kentie leiding aan gaat geven, worden VVV-taken, evenementenorganisatie en het 'verkopen' van de stad samengebracht. Het huidige CityDynamiek gaat op in de nieuwe organisatie.

PSV-directeur Tiny Sanders zegt het vertrek van Kentie te betreuren.

Reacties (in het ED)

toppie! welkom...
tinus - 04-10-2011 | 13:20

Hallo heer Kentie,
mag ik u al direct enkele positief bedoelde constructieve reacties geven; als u verantwoordelijk wordt voor de city marketing; wilt u dan, niet alleen via internet, maar ook op ouderwetse mediamanieren aan de eindhovenaren aan het licht brengen, wat er op termijn staat aan te komen in eindhoven, en niet zoals het nu gebeurt, in het weekkrantje van een of twee weken tevoren; neem de mogelijkheid ter harte de eindhovenaren te enthousiasmeren al ruim tevoren; laat ook aan hen zien en niet alleen aan mensen buiten de stad zelf; wat de stad aan evenementen heeft te bieden; via folder of duidelijke agenda; misschien een evenementenjaarkalender voor ieder eindhovens gezin? En graag zo divers mogelijk, voor diverse doelgroepen, dus voor jong en oud, in de gehele eindhovense stad, voor hetero en homo, WAAR WAT TE DOEN STAAT! Niet iedereen heeft de beschikking over internet en op deze manier kan het naslagwerkje ook bewaard worden en nagebladerd worden; tijdige info.
Hoop dat u er iets mee kan; wens u alle succes en moge uw inspanningen beloond worden met een groot bezoekersaantal, dat plezier beleefd aan eindhoven op diverse manieren (dus niet alleen wat betreft voetbal of intellectueel gebied; maar zo breed mogelijk)
smick - 04-10-2011 | 16:04

>>Lees meer in het ED van woensdag
© Eindhovens Dagblad 2011, op dit artikel rust copyright.

BRON

11-10 2011 Column Loes van de Stadsgracht
Loes van de Stadsgracht schrijft wekelijks een column voor Groot Eindhoven. Met dit keer als titel: Da kent ie.
Moet Eindhoven verkocht worden? Lijkt me wel. We zijn dit jaar gekozen tot slimste regio van de wereld, maar wanneer je een willekeurige voorbijganger om een reactie vraagt, dan kijkt ie je stomverbaasd aan. Aan top
marketingman Peter Kentie nu de taak Eindhoven echt èn herkenbaar op de kaart te zetten. Of zoals hij het zelf verwoordt: het merk Eindhoven uitbouwen.

Kentie is namelijk benoemd tot directeur/bestuurder van de nieuwe stichting Eindhoven Marketing. Als manager Marketing & Media bij PSV wist hij al menig prijsje binnen te halen, de verwachtingen zijn dan ook hoog gespannen. Kentie is, net als burgemeester Rob van Gijzel, geboren en getogen in Eindhoven. Naast de nodige kennis is dit natuurlijk een pre, want je geboortestad uit te mogen dragen geeft je een trots gevoel! Alle hoop is dus op hem gevestigd om in de chaos, van leukste, slimste, gekste, sportiefste, autistische en groene stad ’n eenheid te kneden die aanslaat. Ik denk overigens dat het ook tijd wordt dat er eindelijk eens iemand in de gaten houdt hoe Eindhoven verkocht wordt, want anders zou het zomaar eens kunnen dat er dadelijk een condoom te koop is waarop het wapen van Eindhoven is afgebeeld. De Lichtstad van Nederland verdient meer. Eindhoven moet stralen. Niet op oude glorie, maar met respect voor ons historisch erfgoed vooral naar de toekomst gericht. Volgens mij hebben we nu een goeie te pakken, of op z’n Eindhovens gezegd: Kentie? Da kent ie!

BRON