Storingen aan het gas- of elektriciteitsnet telefoon 0800-9009 (dag en nacht);
Storingsdienst energiebedrijf Endinet telefoon : 040 - 243 22 22;
Storingen aan de waterleiding Brabant Water, telefoon 073-6838000 (dag en nacht);
Storingen aan de straatverlichting (Endinet/ NRE), telefoon 0800-9009 optie 2;
Klachten over huisvuil of oud papier telefoon: 040- 14 040 optie 9;
Klachten over vergunningen Gemeente VTH telefoon: 040 - 238 6745;
Klachtennummer Openbare Ruimte (gemeente) telefoon: 040- 14 040;
Gebiedscoördinator Centrum Gied Alferink telefoon: 040-2388325
Buurtbrigadier Marja Schuiling mail:marja.schuiling@brabant-zo.politie.nl
Politie telefoon 0900-8844

12 november 2012

GEM 06-11-2012 Nieuw advies- en meldpunt woonoverlast


Het advies- en meldpunt van de gemeente Eindhoven  is sinds 1 november officieel in gebruik. Via dit punt kunt u een melding doen als u overlast heeft van uw buren of andere mensen in uw buurt en daar niet samen met hen uitkomt.
Er zijn verschillende vormen van woonoverlast: buren maken lawaai, zorgen voor rommel in de straat of wonen met te veel mensen in een huis. Soms gedraagt een bewoner zich vreemd of luidruchtig in zijn woning of daarbuiten. U ergert zich, bent bang of kunt niet meer slapen. Dan spreken we van woonoverlast.
Actie
Blijf er niet mee zitten, maar kom in actie. Zo kunt u de overlastgever(s) bijvoorbeeld aanspreken op hun gedrag of contact opnemen met buurtbemiddeling. Helpt geen van deze acties?
  • Dan neemt u contact op met uw woningcorporatie als u daar een woning huurt.
  • Huurt u niet via een woningcorporatie of heeft u een koopwoning, dan kunt u uw klacht melden bij het gemeentelijk advies- en meldpunt woonoverlast.
 Werkwijze meldpunt
Wij vragen u de woonoverlast te melden via www.eindhoven.nl/woonoverlast. U wordt binnen één werkdag teruggebeld. Komt u er via de website niet uit? Dan kunt u ook contact opnemen met het KlantContactCentrum via tel. 14040.
Als u woonoverlast meldt, hebben wij de volgende informatie van u nodig:
  • adres van het pand dat overlast geeft;
  • beschrijving van de overlast;
  • tijdstip en duur van de overlast;
  • uw contactgegevens.
Hoe gaat het verder?
Een medewerker van het advies- en meldpunt neemt binnen één werkdag contact met u op om uw melding te bespreken en vraagt zonodig om extra informatie. Het advies- en meldpunt kan u adviseren eerst zelf maatregelen te nemen om de overlast op te lossen of uw melding in behandeling nemen en uw klacht doorsturen naar de instantie die iets aan de overlast kan doen. Het meldpunt controleert ook of er echt iets gebeurt met uw melding. Na afhandeling van de melding neemt het meldpunt contact met u op om te vragen of het proces naar tevredenheid is verlopen en of de melding naar tevredenheid is afgehandeld.

NOOT v.d. redactie


BRON


Advies- en meldpunt Woonoverlast in gebruik
 Het advies- en meldpunt Woonoverlast van de gemeente Eindhoven is per 1 november 2012 in gebruik. Via dit punt kunnen meldingen gedaan worden van overlast van buurtbewoners als hier samen geen overeenstemming in wordt bereikt.
Als aanspreken op het gedrag of buurtbemiddeling niets oplevert, is de volgende stap om contact op te nemen met de woningcorporatie, als de woning gehuurd wordt. Is dit niet het geval, dan kunnen klachten terecht bij het advies- en meldpunt. Daarvoor zijn contactgegevens, het adres van het pand dat overlast geeft, tijdstip, duur en beschrijving nodig. Een medewerker neemt binnen een werkdag contact op om de melding te bespreken, te adviseren en/of de klacht door te sturen. Na afloop controleert het punt of en hoe de klacht afgehandeld is en of dit naar tevredenheid is gedaan.

Een klacht doorgeven kan via de website of via het telefoonnummer van het KlantContactCentrum: 14040.

Geen opmerkingen: