Eindhoven wil zichzelf beter in de markt zetten en verkopen. De stad krijgt daarom een nieuw merk.
Dat nieuwe merk wordt vanochtend gepresenteerd door citymarketingorganisatie Eindhoven365 en de gemeente.
In de nieuwe marketingstrategie van de stad worden diverse kenmerken van Eindhoven gebundeld in een symbool met drie liggende vonken boven elkaar. Dat staat symbool voor de energie als drijvende kracht van veel wat er in de stad gebeurt.
Het nieuwe logo komt in de plaats van de diamant, die twintig jaar geleden werd bedacht als symbool voor de toen gewenste samenvoeging van Eindhoven en alle omliggende dorpen. Ook de slogan "Leading in technology" verdwijnt.
Bijzonder aan het nieuwe logo is dat het zowel gebruikt wordt voor marketingdoelen zoals evenementen en de werving van kenniswerkers in het buitenland, maar ook het beeldmerk van de stad wordt. Bijvoobeeld de busjes van gemeentewerken en het briefpapier van de gemeente krijgen over enige tijd het nieuwe logo. Dat gebeurt geleidelijk om zo kosten te besparen.
In de nieuwe marketingstrategie van de stad worden diverse kenmerken van Eindhoven gebundeld in een symbool met drie liggende vonken boven elkaar. Dat staat symbool voor de energie als drijvende kracht van veel wat er in de stad gebeurt.
Het nieuwe logo komt in de plaats van de diamant, die twintig jaar geleden werd bedacht als symbool voor de toen gewenste samenvoeging van Eindhoven en alle omliggende dorpen. Ook de slogan "Leading in technology" verdwijnt.
Bijzonder aan het nieuwe logo is dat het zowel gebruikt wordt voor marketingdoelen zoals evenementen en de werving van kenniswerkers in het buitenland, maar ook het beeldmerk van de stad wordt. Bijvoobeeld de busjes van gemeentewerken en het briefpapier van de gemeente krijgen over enige tijd het nieuwe logo. Dat gebeurt geleidelijk om zo kosten te besparen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten