Storingen aan het gas- of elektriciteitsnet telefoon 0800-9009 (dag en nacht);
Storingsdienst energiebedrijf Endinet telefoon : 040 - 243 22 22;
Storingen aan de waterleiding Brabant Water, telefoon 073-6838000 (dag en nacht);
Storingen aan de straatverlichting (Endinet/ NRE), telefoon 0800-9009 optie 2;
Klachten over huisvuil of oud papier telefoon: 040- 14 040 optie 9;
Klachten over vergunningen Gemeente VTH telefoon: 040 - 238 6745;
Klachtennummer Openbare Ruimte (gemeente) telefoon: 040- 14 040;
Gebiedscoördinator Centrum Gied Alferink telefoon: 040-2388325
Buurtbrigadier Marja Schuiling mail:marja.schuiling@brabant-zo.politie.nl
Politie telefoon 0900-8844

7 juni 2013

GN 04-06-2013 Eindhoven is toe aan nieuw logo

Eindhoven is een merk, en sterk merk. Althans, dat vindt Eindhoven. En dat heeft een sterk logo en strakke huisstijl nodig.
Twee jaar geleden stelde de gemeente een citymarketingstrategie vast met de drie pijlers technologie, design en kennis. De citymarketingorganisatie Eindhoven365, die daaruit is voortgekomen, ging aan de slag om daar invulling aan te geven. Samen met ontwerpbureaus uit de regio boog Eindhoven365 zich over de uitstraling van onze stad. Ze stelden vast dat Eindhoven gebaat is bij een nieuwe energieke huisstijl en logo. Eindhoven is een energiek merk, stelde het projectteam vast.
"Deze nieuwe identiteit laat zien dat Eindhoven barst van de energie. In vele opzichten; zakelijk, recreatief en maatschappelijk. Alle inspanningen om de stad te positioneren als een hotspot van technologie, design en kennis gaan voortaan onder één vlag en mentaliteit", schrijft de gemeente bij de introductie van het nieuwe logo en de nieuwe huisstijl.
Ook de wethouder Joost Helms is enthousiast: "“De gemeente is op veel gebieden niet langer bepalend, maar een partner in de stad. De gemeente sluit aan bij ontwikkelingen in de stad. Een nieuwe huisstijl markeert deze veranderingen en straalt een gevoel van vernieuwing en dynamiek uit."
In tijden van bezuinigingen wil de gemeente de kosten voor de huisstijlwijziging beperkt houden. Het nieuwe logo wordt dan ook geleidelijk ingevoerd, in de loop van een paar jaar. Of in het jargon van de gemeentelijke marketeers: "De invoering van het nieuwe logo in de huisstijl is ook een dynamisch proces."



Nieuw merk citymarketing en stad Eindhoven


Op dinsdag 4 juni 2013 presenteerden citymarketingorganisatie Eindhoven365 en gemeente Eindhoven het nieuwe merk Eindhoven. Eén merk voor citymarketing en de gemeentelijke huisstijl. Voor bezoeker en bewoner, regionaal, nationaal en internationaal. Deze nieuwe identiteit laat zien dat Eindhoven barst van de energie. In vele opzichten; zakelijk, recreatief en maatschappelijk. Alle inspanningen om de stad te positioneren als een hotspot van technologie, design en kennis gaan voortaan onder één vlag en mentaliteit.
 
Eindhoven barst van de energie en laat dat zien
Het nieuwe beeldmerk staat symbool voor de energie van de stad Eindhoven. Peter Kentie, Citymarketeer Eindhoven365, legt uit: “Die energie ontstond in de 19 e eeuw met de bedrijvigheid rondom de Dommel en later in de successen van onder andere Philips en DAF. Ook tegenwoordig barst Eindhoven van de vele technologische en creatieve ontwikkelingen.” Volgens Kentie is dit de energie waarmee Eindhoven op allerlei vlakken een strategische toekomst tegemoet gaat. Met als doel een nog sterkere economie en een prettige, levendige stad.
 
Een unieke samenwerking
Twee jaar geleden heeft gemeente Eindhoven een citymarketingstrategie vastgesteld waarin de drie pijlers technologie, design en kennis leidend zijn. De Eindhovense citymarketingorganisatie Eindhoven365, die daaruit is voortgekomen, heeft als doel om deze strategie te ontwikkelen en te vertalen naar een nieuw merk Eindhoven. Speciaal voor deze opdracht hebben designers, vormgevers en ontwerpbureaus uit de stad als één team geopereerd, het zogenoemde Virtual Design Agency. Een unieke samenwerking die past bij Eindhoven.
 
Eén merk voor stad en gemeente
De gemeentelijke organisatie verandert op allerlei vlakken. “Ze is op veel gebieden niet langer bepalend, maar een partner in de stad. De gemeente sluit aan bij ontwikkelingen in de stad. Een nieuwe huisstijl markeert deze veranderingen en straalt een gevoel van vernieuwing en dynamiek uit”, aldus wethouder Citymarketing Joost Helms. “Onze   interne transformatie, de verandering van de huisstijl, sluit aan bij de vernieuwingen. Onze communicatie uitingen stralen straks eenheid uit. Samen één stad.”
 
Stapsgewijze invoering
Op 4 juni is het merk gepresenteerd door middel van diverse outdoor, online en gedrukte media in Eindhoven. Vanaf dat moment wordt het als marketingmerk van de stad gebruikt om Eindhoven in zijn specifieke en onderscheidende krachten blijvend en eenduidig in de markt te zetten. De invoering van het nieuwe logo in de huisstijl is ook een dynamisch proces. Het beeldmerk is al wel snel zichtbaar op evenementen en bij nieuw te ontwikkelen media zoals advertentiecampagnes en digitale uitingen. De producten van de gemeente zoals papier en bouwborden volgt als een product op is of aan vervanging toe is. Op deze manier probeert de gemeente de kosten te minimaliseren.

Geen opmerkingen: